Motor:
Block från B230FT ´98 med oljesprutade kolvar.
Standard vev och kolvar. SPM H-stakar.
Allt viktat och balanserat. Alu remskiva.
Grupp-a tråg med luckor. Toppackning skärkant.
Portad 531 topp med 46/38 ventiler. Crane ventilfjädrar.
Kamaxel Enem V16. Ställbart alu kamdrev.
Grenrör tillverkat av LG Svensson
Garret T03/04E med steg 3 axel. HKS dumpventil.
Större IC och rör i aluminium. K&N filter.
Chipad bränsle och tändningsbox. Ställbart soppatryck.
Större kylare och fläkt från 940
Oljekylare från 740 Turbo Diesel
3" avgassystem hela vägen med 3" racekat.
 
Effekt:
200hk+

Transmission:
M90 från 940 -98.
Förlängd stål växelspak med kortade lägen.
Sachs sporttryckplatta -655 med ofjädrad 4-puckad sinter lamell.
Helrenoverad bakaxel med lamelldiff, uväxling 3.73.

Bromsar:
ABS.
Helrenoverade ok både fram och bak med Tar-ox belägg.
Stålomspunna slangar.
Motul RBF 600 bromsvätska

Chassi:
Gula Koni runt om.
JSS fjädrar.
Nya bussningar i framvagnen
Extra stag under motor

Fälgar:
Compomotive MO 7*16 ET15 bak och ET 25 fram

Däck:
Dunlop D01J 205/50 -16

Kaross:
Orginal. Vita blinkers. 760 baklysen.

Inredning:
Corbeau racestolar. Sparco moccaratt. Autometer laddtryck, oljetryck och tempmätare. Inredningen är under lättning, ljuddämpning är redan bortplockad.

Planer och visioner:
Bättre väghållning
Båge