Ett äkta grupp-a tävlingssprut inklusive alla kåpor och rör är inhandlat.
Prylarna kommer från ursprungligen Volvos tävlings avdelning. Sprutet som är ett Bosch Racing V8 K-jetronic har aldrig suttit på någon originalbil utan specialbeställdes av Volvo Motor Sport direkt från Tyskland har utbytbar luftkona och 4st utgångar pluggade. Även dom speciella "guldspridarna" kommer från Bosch och är specialgjorda för Volvo.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Nu är grupp-a sprutet med tillhörande kåpor monterat och bilen är provstartad och provkörd. Just nu är endast en grovjustering  gjord för att den skulle gå att starta. Det var tråkigt nog något fel med lamdamätaren så en riktigt justering får vänta. När det är gjort ska laddtrycket skruvas upp.




Efter problem med att bilen gick snålt med nya bränslehuvudet trots olika inställningar klurade man ut att den utbybara konan troligtvis var felaktig. Med lite tur hittades ett annat beg. sprut med utbytbar kona som inhandlades. Efter att denna konan flyttades över fick man till rätt inställning ganska snart.




 
Dessa prylar till ett nytt soppasystem, för att matcha det större bränslehuvudets kapacitet.
11m stålomspunnen bränsleslang
Catchtank i aluminium
Aluminiumkopplingar av flygplanskvalité
Bosch -044 högtrycks bränslepump.





Dessa BBS splittfälgar har tidigare suttit på bilen, men skiljdes åt vid försäljningen. Nu ska de snart förenas igen. Fälgarna är från början gjorda för Grupp-A rally, därav vanlig 5-bult istället för centrumbult. Offsetet är olika fram och bak för att fylla ut hjulhusen maximalt, ett måste när bredden är 8,5".