- Ett äkta grupp-a tävlingssprut inklusive alla kåpor och rör är inhandlat.
- Prylarna kommer från ursprungligen Volvos tävlings avdelning. Sprutet som
är ett Bosch Racing V8 K-jetronic har aldrig suttit på någon originalbil utan
specialbeställdes av Volvo Motor Sport direkt från Tyskland har
utbytbar luftkona och 4st utgångar pluggade. Även dom speciella
"guldspridarna" kommer från Bosch och är specialgjorda för Volvo.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Nu är grupp-a sprutet med tillhörande kåpor monterat och bilen är
provstartad och provkörd. Just nu är endast en grovjustering gjord för
att den skulle gå att starta. Det var tråkigt nog något fel med lamdamätaren
så en riktigt justering får vänta. När det är gjort ska laddtrycket skruvas
upp.
Efter problem med att bilen gick snålt med nya bränslehuvudet trots olika
inställningar klurade man ut att den utbybara konan troligtvis var felaktig.
Med lite tur hittades ett annat beg. sprut med utbytbar kona som inhandlades.
Efter att denna konan flyttades över fick man till rätt inställning ganska
snart.
- Dessa prylar till ett nytt soppasystem, för att matcha det större
bränslehuvudets kapacitet.
11m stålomspunnen bränsleslang
Catchtank i aluminium
Aluminiumkopplingar av flygplanskvalité
Bosch -044 högtrycks bränslepump.
Dessa BBS splittfälgar har tidigare suttit på bilen, men skiljdes åt vid
försäljningen. Nu ska de snart förenas igen. Fälgarna är från början gjorda
för Grupp-A rally, därav vanlig 5-bult istället för centrumbult. Offsetet är
olika fram och bak för att fylla ut hjulhusen maximalt, ett måste när bredden
är 8,5".
|
|